01.09.2016 Szwajcaria. Ile kosztuje ubezpieczenie samochodu?

 

Kiedy dzwoniąca do mnie osoba najpierw zadaje mi pytanie i nie czekając ani chwili na moją odpowiedź, po prostu sama mi na to pytanie odpowiada - to jest to trochę kłopotliwe dla mnie. 

Dzisiaj chciałbym napisać na temat: oczekiwanie na potwierdzenie odpowiedzi w związku z wysokością składki. Kiedyś w Szwajcarii można było przewidywać premię ubezpieczenia samochodu zanim otrzymało się wynik kalkulacji. Dzisiaj do algorytmu, który bierze udział w wyliczaniu składki dochodzi wiele dodatkowych mnożników. Z powyższego powodu niejednokrotnie nie da się analogicznie wydedukować dokładniejszej wysokości składki ubezpieczenia.

Dodatkowymi mnożnikami są takie jak:

- mnożnik terytorialny, który zmienia wysokość wyliczanej składki w zależności od miejsca rejestrowania samochodu.

- mnożnik markowy, jedna marka samochodu jest droższa, inna jest tańsza, przy czym nie chodzi tutaj w tym przypadku o cenę sprzedaży samochodu lecz o daną markę.

- mnożnik statystyki szkód, dwa identyczne samochody ze względu na właściwości techniczne, tę samą markę i w tej samej miejscowości, mając jedynie różne nazwy, wykazują różne obciążenie likwidacyjne jeżeli chodzi o sumę wypłaconych szkód. 

 

Ile kosztuje ubezpieczenie na samochód? Najszybciej jest zamówić ofertę telefonicznie.

Arkadiusz Kasprowski.CH

Popularne posty