30 lipca 2017 -- Szwajcaria: załatwianie ubezpieczenia przez telefon. Ubezpieczenie samochodowe.

Jak przez telefon załatwisz sobie ubezpieczenie samochodu?


Zadzwonisz do mnie lub napiszesz do mnie SMS ( nie używam WhatsApp i nie wchodzę na Facebook ). W ten sposób, przez telefon, możesz podać mi wszystkie potrzebne mi dane, żeby umożliwić mi zrobienie oferty dla Ciebie.

Jeżeli masz w ręku dowód rejestracyjny samochodu lub kserokopię tego dowodu to możesz mi podać z tego dokumentu trzy pozycje. Do nich należą następujące pozycje:

Nr. 18 Stammnummer (np. 624.058.342)
Nr. 24 Typengenehmigung (np. 1TA5 32)
Nr. 36 1.Inverkehrsetzung (np. 17.09.2008 SG)

Są wyjątki... Poz. nr. 24
Jeżeli pod pozycją nr. 24 znajduje się znak "X" albo znak -- to ja tego pojazdu nie znajdę w mojej samochodowej bazie danych. Z tego powodu potrzebuę dodatkowe informacje opisujące auto.

Do tych informacji należą prawie wszystkie dane techniczne:
ilość koni mechanicznych, pojemność skokowa silnika (dokładnie), dizel czy benzyniak, ilość drzwi, ilość miejsc siedzących, ciężar pustego samochodu.

Zamiast wyszukiwać wszystkie te informacje, jeszcze lepiej jest po prostu przysłać do mnie fotkę dowodu rejestracyjnego.  To też załatwia sprawę. Przy założeniu, że ta fotka będzie na tyle wyraźna, że będzie można się doczytać

18. Stammnummer 
24. Typengenehmigung (wyjątek gdy jest "X")
36. 1.Inverkehrsetzung
 
Objaśnienie:
X lub -- oznacza, że pojazd był sprowadzony do Szwajcarii indywidualnie, a nie jako seria typów. Szwajcarski importer kupuje serie samochodów, które otrzymują Typengenehmigung (np. Toyota: 1TA5 32). Są to większe ilości samochodów mających identyczne parametry techniczne. Niekiedy są kupowane mniejsze ilości lub pojedyńcze samochody. Wtedy nie mają one seryjnego Typengenehmigung lecz nieokreślone X/--

Oferty telefoniczne: Arkadiusz Kasprowski.CH  ⇒ telefon 079 669 23 32
dyplomowany doradca w Szwajcarii
http://www.forum-polacy.ch

 

 




Popularne posty